O μύθος που έχει χτίσει η Fiat γύρω από την κατασκευή χαρισματικών supermini συνεχίζεται με το νέο Punto Evo, που αποτελεί την εξέλιξη του αναγνωρισμένου Grande Punto. Το νέο Fiat Punto Evo έκανε την επίσημη πρεμιέρα του στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης.
Χάρη στο Fiat Centro Stile το νέο μοντέλο είναι ακόμα πιο ελκυστικό, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και με οδηγό πάντα το αυθεντικό ιταλικό ντιζάιν. Οι αλλαγές στην εξωτερική σχεδίαση είναι χαρακτηριστικές. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας με τις δύο γρίλιες που χωρίζονται από μια φάσα που φιλοξενεί στις άκρες της τους δείκτες αλλαγής πορείας (φλας). Στις άκρες της κάτω γρίλιας είναι τοποθετημένοι οι νέοι στρογγυλοί προβολείς ομίχλης με σύστημα προσαρμογής φωτισμού στις στροφές.
Με σκοπό την τόνωση της μοναδικότητας κάθε μοντέλου, η πιο νεανική σειρά μοντέλων Sport Line διαθέτει γρίλια με κυψελοειδή σχεδίαση, σκούρες γραμμές και ενσωματωμένο το λογότυπο της Fiat. Aντίθετα, η γρίλια στη σειρά Comfort, που δίνει έμφαση στην κομψότητα και το στιλ, χαρακτηρίζεται από τις οριζόντιες και κάθετες λωρίδες και το φινίρισμα από χρώμιο.
Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο νέος προφυλακτήρας, με τα καινούργια εντυπωσιακά φώτα που χαρίζουν μια έξοχη δυναμική και την ποθητή σπορ κατεύθυνση στο αυτοκίνητο. Το κεντρικό λογότυπο χρησιμοποιείται σαν πετούγια για το άνοιγμα της πίσω πόρτας, ενώ το νέο λογότυπο Punto διαθέτει διαφορετικό χρωματισμό της τελείας στο γράμμα Τ, ανάλογα με τον κινητήρα -κόκκινη για τις εκδοχές υψηλής απόδοσης, πράσινη για τις bi-fuel και μαύρη για όλες τις άλλες.
Οι επιδόσεις του κινητήρα με τους 135 ίππους είναι εκρηκτικές. Τα 0-100 χλμ. /ώρα έρχονται σε μόλις 8,5’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ. /ώρα (205 για την έκδοση Sport). H υπεροχή του υπερσύγχρονου κινητήρα όμως αντανακλάται και στις χαμηλές εκπομπές CO2 (129 γρ/χλμ), αλλά και την κατανάλωση των μόλις 5,6 λίτρων ανά 100 χλμ.
Ο κινητήρας των 105 ίππων έχει εξ ίσου καλές επιδόσεις (0-100 χλμ. /ώρα σε 10,8’’ και τελική ταχύτητα 185 χλμ. /ώρα) .
Η γκάμα κινητήρων του νέου μοντέλου είναι η πιο ολοκληρωμένη και οικολογική στην κατηγορία του και στο λανσάρισμα του μοντέλου αποτελείται από μηχανικά σύνολα:
Bενζίνης
• 65 hp 1.2 8v (Euro 4)
• 77 hp 1.4 8v (Euro 4)
• 77 hp 1.4 8v (Euro 5)
• 105 hp 1.4 MultiAir 16v (Euro 5)
• 135 hp 1.4 MultiAir Turbo 16v (Euro 5)
Πετρελαίου
• 75 hp 1.3 MultiJet 16v (Euro 4)
• 75 hp 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5)
• 90 hp 1.3 MultiJet 16v (Euro 4)
• 95 hp 1.3 MultiJet II 16v (Euro 5)
• 120 hp 1.6 MultiJet 16v (Euro 5)
Bi-fuel
• 70 hp 1.4 8v βενζίνη/μεθάνιο (Euro 5)
• 77 hp 1.4 8v βενζίνη/υγραέριο (Euro 4)
Θέτοντας ψηλά στις προτεραιότητές του τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, το νέο Punto Evo προσφέρει επίσης και το Start&Stop, το σύστημα που σβήνει και θέτει ξανά σε λειτουργία αυτόματα τον κινητήρα στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινής κίνησης (στα φανάρια της πόλης για παράδειγμα). Το σύστημα προσφέρεται στάνταρ σε όλους τους Euro5 κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Και φυσικά, μόνο τυχαίο δεν είναι πως η παρουσίαση του νέου Fiat Punto Evo στους δημοσιογράφους θα γίνει στο κατάστρωμα του μήκους 244 μέτρων αεροπλανοφόρου Cavour, τη νέα ναυαρχίδα του ιταλικού Ναυτικού. Το project NUM για την κατασκευή του Cavour, που έχει πλήρωμα 530 ατόμων, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2000 και αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταπολεμική κατασκευή και τεχνολογική επένδυση του Υπουργείου Άμυνας της Ιταλίας, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Ναυτικού, του κρατικού ναυπηγείου Fincantieri και της ιταλικής βιομηχανίας άμυνας.
Υιοθετώντας τις πιο σύγχρονες μεθόδους σχεδιασμού, εξέλιξης και κατασκευής και διαθέτοντας τα πιο σύγχρονα αμυντικά και επιθετικά συστήματα μάχης, καθώς και τα αντίστοιχα ραντάρ, το Cavour των 120.000 ίππων και των Punto Evo άλλωστε… Τ30 κόμβων ταχύτητας αποτελεί πλέον ένα καινοτόμο σύμβολο δύναμης και πρεστίζ για την ιταλική βιομηχανία.