www.FiatRacingTeam.gr


Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.

www.FiatRacingTeam.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com

www.FiatRacingTeam.gr

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους Fiat όπου ασχολούνται με ερασιτεχνικούς αγώνες αλλά και για κατόχους Fiat στο ελληνικό πρωτάθλημα.
 
HomeFiatRacingTeamΦόρουμΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΣύνδεσηΕγγραφή
Να φοράς πάντα την ζώνη σου στο αυτοκίνητο και το κράνος σου στο μηχανάκι σώζουν ζωές μην το ξεχνάς!!!

Μοιραστείτε | 
 

 Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Τετ 4 Φεβ - 21:47

Μιας και είμαι αρχάριος σε θέματα πίστας (μεταξύ μας είμαι ακόμα παρθένος... Embarassed ), προτείνω να δημιουργήσουμε έναν οδηγό προς ναυτιλλομένους.

Ενδεικτικά:

1. Να μπω με τα "καθημερινά" μου λάστιχα;
2. Τι κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιος που τρέχει για πρώτη του φορά;
3. Ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός για την συμμετοχή μου;
4. Υπάρχει κάποιο session εκμάθησης πίστας ή κάποια θεωρητική εκπαίδευση;

Δεν ξέρω αν είμαι εκτός κλίματος του χώρου αλλά νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο κάτι τέτοιο.

Ευχαριστώ.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
verone
Moderator
Moderator
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 5 Φεβ - 22:05

Πολύ καλός Μιχάλη σε παραδέχομαι!!!
Είναι κάποια πράγματα που εμείς τα έχουμε τοποθετήσει στο κεφάλι μας σαν αυτονόητα αλλά είναι πραγματικά πολύ σημαντικά ερωτήματα για κάποιον καινούριο στην πίστα!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Παρ 6 Φεβ - 17:14

μια πολυ καλη δουλεια πανω στο θεμα αυτο εκανε ο μιλτος (miltellas) αρχηγος στο prc club

http://www.prcclub.gr/Shows/TrackDays/3rd_TE_NHAC/3rd_TE_NHAC.htm

κλικαρε το τελευταιο... Very Happy

αυτα φετος στο 3ο track day των NHAC...

στο 1ο το 2006,ο παναγιωτης (f1pilot) απο track day special ειχε γραψει το δικο του βοηθημα...

Λοιπόν πάμε...

1) Θα πετάξω τα λάστιχα μου μετά το TD?
Όχι, απαραίτητα, σίγουρα η φθορά θα είναι σημαντική ειδικότερα σε "καθημερινά" αυτοκίνητα και όχι σε σπορ κατασκευές. Για να αποφύγουμε να φάμε πολύ λάστιχο καλό είναι να μην βιαστούμε να τρέξουμε στην πίστα και να ξεπεράσουμε την αίσθηση που έχουμε μάθει από το δρόμο ότι πρέπει να γλιστράμε για να πάμε γρήγορα. Στο TD είναι υπολογισμένο να τρέξουμε από 3 12λεπτά κάτι το οποίο θα μας εξασφαλίσει ότι θα βγούμε πριν το αμάξι ζοριστεί πολύ και πριν υπερθερμανθούν ιδιαίτερα τα ελαστικά. Ο συνολικός χρόνος στην πίστα θα είναι τέτοιος που δεν θα καταστρέψει τα ελαστικά και θα μας επιτρέψει να διασκεδάσουμε χωρίς το κόστος της άμεσης αλλαγής. Επίσης, ανεβάζοντας τις πιέσεις θα φροντίσουμε να μην μαγουλιάζει πολύ το πλαινό έτσι ώστε να μην καταστρέψουμε το εξωτερικό μέρος του ελαστικό νωρίς. Σίγουρα προτειμότερο είναι να βρείτε μια μεταχειρισμένη 4άδα που να μην σας νοιαζει και πολύ.
2) Ο κινητήρας ζορίζεται πολύ?
Ο κινητήρας θα δουλέψει για όση ώρα είμαστε στην πίστα στα όρια των στροφών περιστροφής του, κάτι που σίγουρα δεν τον χαροποιεί αλλά δεν θα τον προβληματίσει και ιδιαίτερα πλην ελαχίστων περιπτώσεων βαριών μετατροπών κυρίως turbo που απλά πρέπει να έχουμε το μυαλό μας στην θερμοκρασία (κυρίως καυσαέρια και λάδια) ώστε να μην υπερθερμάνουμε τον κινητήρα. Για να εξασφαλίσετε την υγεία του μοτερ φροντίστε τα ζωτικά υγρά του να βρίσκονται σε καλά επίπεδα και να μην έχετε λάδια που πάνε για αλλαγή σε λίγο. Φροντίστε να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας πριν μπείτε ένω όταν βγει η σημαία για να επιστρέψετε στα πιτς κόψτε ταχύτητα και αφήστε το μοτερ να ηρεμίσει μέχρι να γυρίσετε. Μπορείτε με την επιστροφή σας στα πιτς να ανοίξετε και το καπώ για λίγη ώρα ώστε να φύγει η συσσωρευμένη θερμοκρασία. Ο χρόνος έκθεσης σε αυτές τις συνθήκες στο TD είναι τέτοιος που να είναι ασφαλής για την πλειοψηφία των κινητήρων.
3) Θα χαλάσει το πλαίσιο του αυτοκινήτου και θα έχω τριγμούς μετά την πίστα?
Παρόλο που για τους επιβαίνοντες τα φορτία στην πίστα είναι μεγάλα, το αυτοκίνητο καταπονείται αρκετά περισσότερο στην καθημερινή μετακίνηση όπου κινούμαστε μέσα σε λακούβες. Τα φορτία που ασκούνται είναι μεγαλύτερα από αυτά που θα επιβάλει το κατάλληλο διαμορφωμένο οδόστρωμα της πίστας. Το μόνο το οποίο θα ήταν καλό να αποφύγουμε είναι τη συχνή επαφή με τα κερμπς της πίστας.
4) Θα θέλω φρένα μετά και αμορτισέρ?
Τα αμορτισέρ δεν καταπονούνται στην πίστα, ισχύουν τα παραπάνω σε σχέση με το δρόμο. Ούτε λοιπά κινούμενα μέρη ανάρησης (μπαλάκια σινεμπλοκ κτλ), στις καθημερινές λακούβες τρώνε πολύ περισσότερο ζόρι.
Τα φρένα καταπονούνται αλλά το καλό που έχει η συγκεκριμένη πίστα είναι ότι έχει ουσιαστικά 3 δυνατά φρεναρίσματα μόνο τα οποία δεν είναι απανωτά αλλά έχουν κενό μεταξύ τους κάτι που βοηθάει πολύ στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης. Μόνο τα πολύ δυνατά αυτοκίνητα επειδή πιάνουν αρκετά χιλιόμετρα μπορεί να ζορίσουν τα φρένα τους αν δεν τα έχουν αναβαθμίσει αντίστοιχα. Το μόνο που πρέπει να προσέξετε είναι να μην τα σανιδώσετε με το που μπείτε αλλά να τα ζεστάνετε και αυτά προοδευτικά και στην επιστροφή να τα κρυώσετε έτσι ώστε να αποφύγετε στραβώματα από κακή χρήση.
5) Κινδυνεύω να χτυπήσω στην πίστα?
Η χάραξη στην πίστα είναι δεδομένη. Κάντε τον κόπο να την μελετήσετε λίγο πριν πάτε και κάντε 1-2 πρώτους αναγνωριστικούς γύρους. Ο μόνος τρόπς να χτυπήσει κάποιος στην πίστα είναι να κάνει εντελώς λάθος εκτίμηση και να πάει να μπει με 20 χιλιόμετρα πανώ από όσα παίρνει η στροφή, πράγμα δύσκολο γενικά καθώς η πίστα κρατάει πολύ περισσότερο από το δρόμο και η εκτίμηση του οδηγού δεν πέφτει τόσο έξω. Η πίστα έχει αμμοπαγίδες για να μειώσουν την ταχύτητα σας σε περίπτωση εξόδου καθώς και αρκετό χώρο συνήθως εκεί που πρέπει ώστε να μην έχετε πρόβλημα ακόμα και να βγείτε. Φυσικά Motorsport can be dangerous, και κανείς δεν μπορεί να σας διασφαλίσει για το απυρόβλητο, αλλά οι πιθανότητες σε σχέση με το δρόμο είναι συντριπτικά καλύτερες. Να χτυπήσουν 2 αμάξια μεταξύ τους δεν έχει συμβεί σε TD λόγο των κανόνων ασφαλείας που υπάρχουν από τους διοργανωτές. Έτσι, αν κάποιος πλησιάσει το προπορευόμενο όχημα αρκετά και θεωρεί ότι τον καθυστερεί τότε κάνει σινιάλο με τα φώτα ανάβοντας το αριστερό φλας, όταν ο εμπρός το δει τότε κάνει λίγο δεξιά (όχι πάνω σε στροφή βέβαια) βγάζοντας το δεξί φλας για να δείξει στον πίσω οδηγό ότι τον έχει δει και του επιτρέπει να περάσει με ασφάλεια. Κόντρες και προσπεράσεις τύπου αγώνα δεν επιτρέπονται και τιμωρούνται με άμεσο αποκλεισμό από την εκδήλωση. ’λλωστε τον αν κάποιος είναι γρηγορότερος θα φανεί στα χρονόμετρα και στον τρόπο που θα καλύψει την απόσταση, δεν απαιτείται προσπέραση.

και η δυο ειναι πολυ καλες δουλειες και πιστευω οτι οι συμβουλες αυτες θα βοηθησουν ολους μας... Cool

εαν τα καταφερνετε τωρα με την αγγλικη γλωσσα...εχω να προτεινω το ιδανικο βιβλιο για μας Wink

πριν λιγο καιρο,βγηκε στην αγορα απο τον εκδοτικο οικο "Haynes", (μπορει να το παραγγειλει καποιος και στην Ελλαδα απο το βιβλιοπωλιο "Παπασωτηριου")
το βιβλιο "Track Day Manual" ειναι γραμμενο απο τον Mike,Breslin...και ειναι στην αγγλικη γλωσσα



------------------------------------------------------------
Μετα το βιβλιο "track day driver's guide" του Art Markus το 2002 ,η Haynes φετος ( το 2008,μετα 6 ολοκληρα χρονια)εβγαλε ενα εγχειριδιο που αναφερεται ολοκληροτικα σε αυτο...στο track day! αρχιζει απο την προελευση και εννοια του δοκιμου ορου "track day" και φτανει εως τα βαθια μυστικα του...μπροστα στα ματια μας και μεσα απο την θεματολογια που επιλεχθηκε να αποτελεσει την υλη του συγγραφεα,το συγκεκριμενο βιβλιο με τις δεκαδες εγχρωμες φωτογραφιες,σιγα-σιγα μεταμορφωνεται,σε ενα πραγματικο εγχειριδιο για τον fan του motorsport (οπως πολυ ευστοχα ειναι και η ονομασια του τιτλου)

ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ,ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΥΣ) ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΕΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ Ή ΑΠΟ ΣΤΟΜΑ ΣΕ ΣΤΟΜΑ ΟΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ...
ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΩΣΟΥΜΕ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΜΒΛΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ...ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΙΝΕΣ ΜΑΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟ...

ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ,ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ,ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΛΟΥΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ... Cool

...για αυτους τους λογους,προτεινουμε σε ολους σαν PRC CLUB,την αγορα αυτου του βιβλιου...η τιμη του ειναι (με ΦΠΑ) στα €27,80


Έχει επεξεργασθεί από τον/την elaborus στις Σαβ 7 Φεβ - 5:37, 4 φορές συνολικά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Παρ 6 Φεβ - 17:36

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ!!!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Παρ 6 Φεβ - 19:25

Ωραία λοιπόν.
Έχοντας διαβάσει όλα αυτά, έχω ακόμη μία απορία.

Λογικά σε κάποιο TD (περιόδων) γίνεται το μοίρασμα των οδηγών-αυτοκινήτων σε groups σωστά; Και έρχομαι εγώ λοιπόν, που από πίστα δεν ξέρω μία, από θέμα στησίματος του αυτοκινήτου ΝΟΜΙΖΩ ότι είμαι καλά, και θέλω να μπω. Ωραία;
Με ποια κριτήρια θα με εντάξουν σε κάποιο group; Με λίγα λόγια θα με βάλουν μαζί με άλλους αρχάριους ή σε κανένα πιο advanced group;

Παίζει ρόλο και το αμάξι; πχ: στο 3ο NHAC που παραβρέθηκα, είδα να μπαίνει μαζί με τα EVO και τα Abarth Stilo και ένας αρχάριος για πίστα οδηγός με ένα S2000.
Μήπως η απειρία κάποιου δημιουργήσει πρόβλημα στο σύνολο;

Από θέμα στησίματος αυτοκινήτου μου, έχω κάνει 2-3 επεμβάσεις με βασικότερο το ότι είναι 3-3,5 cm χαμηλότερο και πιο σφιχτό (ελατήρια, αμορτισέρ). Από θέμα συντήρησης δεν το συζητάω...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Σαβ 7 Φεβ - 5:56

κοιτα μιχαλη,μπορει να υπαρξουν αναλογα με το πως εχει κατανεμηθει το προγραμμα και οι δυο περιπτωσεις,οποτε προχωρω στην ερωτηση σου,εμβαθυνοντας λιγο περισσοτερο...

εμεις σαν NHAC επιβαλουμε τους οδηγους που συμμετεχουν να εχουν αναμενα τα φωτα τους,ετσι γινονται ακομα πιο γρηγορα αντιληπτοι...(να κοιταμε που και που τους καθρεπτες μας...κυριως τον εσωτερικο)
το βασικο παντως ειναι οτι απαξ και σε εφτασε ενα αυτοκινητο,θα σε περασει σιγουρα...παει πιο γρηγορα και πιο στρωτα...
Η ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ (στα track days)
επιβαλεται να σε αναψει αριστερο φλας (προθεση για προσπερασμα) και εσυ απο την μερια σου επιβαλεται να αναψεις δεξι φλας αμεσως (γνωρισμα οτι ενημερωθηκες για την προθεση του και τον αφηνεις να προσπερασει)...εαν στον δρομο υπαρχει λογος που γινεται,φαντασου στην πιστα...εδω κρινεται πολυ παραπανω απαραιτητο...
και εξηγουμαι...ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΑ Ο ΦΟΒΟΣ (ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ) ΝΑ ΔΕΙ ΤΟΝ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΟΔΗΓΟ ΝΑ ΑΝΑΚΤΑ ΤΗΝ ΙΔΑΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΩΡΑ,ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟΤΟΜΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ,ΝΑ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟΝ (ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ) ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΠΙΘΑΝΑ ΕΚΤΟΣ ΠΙΣΤΑΣ...ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑ...ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΡΚΕΤΗ ΖΗΜΕΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΑΤΥΧΗ ΣΤΙΓΜΗ...
στην πιστα υπαρχει η ιδανικη γραμμη...αυτη ακολουθουνε ολοι (με μικρες αποκλισεις)...αρα αναγκαστικα για να προσπερασει καποιον ο γρηγορος και πιο εμπειρος οδηγος,πρεπει να δει οτι ο αργος και πιο απειρος οδηγος που τον συνανταει τωρα μπροστα,εχει την προθεση να παει λιγο στην ακρη (να χαλασει δηλαδη για λιγο τις γραμμες του,μεχρι να ολοκληρωθει η προσπαθεια)...
ΕΙΠΑΜΕ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ...δεν υπαρχει επισης λογος να χαλασεις τον γυρο του πιο εμπειρου οδηγου...το μονο που θα καταφερεις κρατοντας την καλη και καθαρη γραμμη ειναι να τον εκνευρισεις,διοτι θα πρεπει να περιμενει ακομα ενα γυρο για να βελτιωσει τον χρονο του...
και σε ενα track day αυτοι οι γυροι ειναι λιγοι (ευτυχως κυριως για το αμαξι μας!)...δεν ειναι πολλοι οπως σε εναν αγωνα...επανερχοντας λιγο στο θεμα των γραμμων...
θα ειναι καλο να αφησεις τον πιο εμπειρο οδηγο,πρωτον για θα μπορεσεις εστω και για λιγο διαστημα να πας απο πισω του και να παρατηρησεις τις γραμμες του και που θεωρει οτι ειναι το apex (κορυφη) στην στροφη... το πιθανοτερο ειναι να ειναι σωστοτερες απο τις δικες σου...να παρατηρησεις που πατα φρενο και που οχι...γενικα θα ειναι μια ωρα εκμαθησης για σενα...
και δευτερον,δεν υπαρχει λογος να φας το αγχος να βλεπεις απο στροφη σε στροφη γεματους τους καθρεπτες σου...ειπαμε το track day δεν ειναι αγωνας!!!!
το επισημανω αυτο διοτι οι περισσοτεροι απο μας εχουμε ΕΝΑ ΜΟΝΑΔΙΚΟ αυτοκινητο για να κινουμαστε,για να παμε στις δουλειες μας...το προσωπικο μας αμαξι...αυτο που τωρα,το δοκιμαζουμε σε περιβαλον πιστας!
ΘΕΛΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΝΑ ΧΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΡΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΜΕ ΑΚΕΡΑΙΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ...
ενα αλλο που θελω να επισυμανω κλεινοντας...το περιβαλον της πιστας ειναι ασφαλες και ελεγχομενο...το πλατος της πιστας κρινεται ιδανικο για να συγχωρει ενα τυχων οδηγικο μας λαθος...εαν ομως συμβει αυτο,ΜΗΝ ΣΤΡΙΨΕΤΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ,ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΒΓΕΙ ΗΡΕΜΑ ΜΕ ΙΣΙΕΣ ΤΙΣ ΡΟΔΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΣ ΠΙΣΤΑΣ...διοτι σε αντιθετη περιπτωση,με στριμενους τους τροχους του (προσπαθεια να σωσουμε την εξοδο μας),υπαρχει περιπτωση να βρει ζορισμα καπου και να ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ!Exclamation
φιλε μιχαλη,νομιζω δεν εχω αλλα να προσθεσω πανω στην απορια σου,θα ηθελα να διαβασω επι του θεματος και τις γνωμες του πετρου και μπαμπη αλλα και οποιων αλλων ειχαν επαφες με την πιστα...
Cool


Έχει επεξεργασθεί από τον/την elaborus στις Σαβ 7 Φεβ - 7:28, 1 φορά
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Σαβ 7 Φεβ - 7:03

ioannidis έγραψε:
Μιας και είμαι αρχάριος σε θέματα πίστας (μεταξύ μας είμαι ακόμα παρθένος... Embarassed ), προτείνω να δημιουργήσουμε έναν οδηγό προς ναυτιλλομένους.

Ενδεικτικά:

1. Να μπω με τα "καθημερινά" μου λάστιχα;
2. Τι κινδύνους μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιος που τρέχει για πρώτη του φορά;
3. Ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός για την συμμετοχή μου;
4. Υπάρχει κάποιο session εκμάθησης πίστας ή κάποια θεωρητική εκπαίδευση;

Δεν ξέρω αν είμαι εκτός κλίματος του χώρου αλλά νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο κάτι τέτοιο.

Ευχαριστώ.

το 2ο ερωτημα μου πιστευω οτι το εχω απαντησει ηδη...

παμε λοιπον στο 4ο ερωτημα σου...εδω βρηκα ενα video δες το...καποιος πιο εμπειρος οδηγος εξηγει,σε καποιον πιο απειρο σε θεματα πιστας,τα πατηματα που πρεπει να ακολουθησει!
(εαν εισαι γραμμενος στο track day special,τον ρολο του δασκαλου εδω κανει ο ανδρεας "hunter")
απλως για την επεξηγηση του ορου "πουλω μια στροφη" (πιστιαρικη ορολογια) σημαινει...την περνω αργα για να εχω το πλεονεκτημα να παρω με σωστες γραμμες και γρηγορα τις αμεσως επομενες!
https://www.youtube.com/watch?v=pJ9hUQLz1VI
απαραιτητος εξοπλισμος? (3ο ερωτημα)...χμμμμμ...εδω η απαντηση ειναι τελειως υποκειμενικη...
εγω παντως απο την μερια μου εχω...
- κρανος (καλο ειναι να μην τρεχεις να ζητας απο δω και απο κει) το δικο μου το αγορασα απο βαρδαρη 40 ευρω...full face για μηχανη...
- μια τετραδα λαστιχα ζανταρισμενα και ετοιμα για φαγωμα...(η απαντηση μου στο 1ο ερωτημα σου ειναι φυσικα "ΟΧΙ"!!!...εκτος αν ειναι φαγωμενα και μετα πας για αλλαγη...ειδικα το μπρος αριστερο σου λαστιχο,θα τα δει ολα κολιομενα!!!!)
-κιμωλια για να σημαδεψεις τα λαστιχα (τα καθημερηνα σου...τα racing* ηδη κανονικα θα τα εχεις απο πριν σημαδεμενα,ετσι με αυτον τον τροπο θα ξες πως να τα τοποθετησεις)...δηλαδη...ΜΔ (μπρος δεξια),ΜΑ (μπρος αριστερο),ΠΔ (πισω δεξια),ΠΑ (πισω αριστερο)...με τον ιδιο τροπο σημαδευεις και τα racing λαστιχα
ετσι οταν πρεπει να τα ξανατοποθετησεις,θα τα βαλεις οπως ηταν!

- λαδι εξτρα 1lt για παν ενδεχομενο
- εναν γρυλο (τυπου "κροκοδειλος",δηλαδη αυτον που εχουν στα συνεργεια,οχι τον δυσχρηστο εργοστασιακο)
- εναν σταυρο

* εδω που αναφερομαι στον ορο "racing" λαστιχα..
εννοω,πλαταζοντας την ορολογια,τα λαστιχα που θα χρησιμοποιησεις ΜΟΝΟ στην πιστα ...
αυτα μπορει να ειναι τα ημιφαγωμενα παλια καθημερινα σου (εδω επιβαλεται να τα εχεις με αλλες ζαντες φορεμενα ή αν δεν εχεις αλλο σετ ζανταρισμενα,να γυρισεις με αυτα,τα μοναδικα που εχεις,ΑΡΓΑ πισω στον προορισμο σου...θα ειναι ταλαιπωρημενα σιγουρα...και πιθανως τοσο ωστε να εχουν βγει τα λινα τους,αναλογα το ζορισμα που εφαγαν και την κατασταση που τα ειχες πριν το track day!)
φυσικα επισης με τον ορο αυτο αναφερομαι και στα καθαρα αγωνιστικα λαστιχα...semi (ημι) slick ή full slick...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 19 Φεβ - 8:54

Ερωτήσεων συνέχεια:

Βλέποντας το/τα video που στείλατε, είδα ότι ο "δάσκαλος" είπε χαρακτηριστικά ότι τα φρένα στην πίστα τα πατάμε ΔΥΝΑΤΑ!
Και ερωτώ:

Η ποιότητα του οδοστρώματος λογικά είναι καλύτερο από αυτό των εθνικών δικτύων;
Η εμπλοκή του ABS είναι συχνό φαινόμενο στην πίστα; (και ειδικά στο τέλος της ευθείας)


Δεν θα ξεχάσω μια κουβέντα στο Stilo-Club όπου χαρακτηριστικά λέγανε κάποια παιδιά ότι όσο δυνατά και να πατήσεις τα φρένα στα 140 - 150 το ABS δεν πρόκειτε να μπει, με τα μαμά φρένα (257 στην προκειμένη), και μου έκανε εντύπωση από την άποψη ότι στην ΕΟ αν τσαρουχώσεις το φρένο, θα μπει με την μία το ABS σαφώς λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος.

Ευχαριστώ για την κατανόηση!
Rolling Eyes
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 19 Φεβ - 16:11

οντως το grip στην ασφαλτο της πιστας ειναι πολυ ανωτερο απο αυτον που συνανταμε καθημερινα στους δρομους
στην προκειμενη περιπτωση,εδω δεν κρατας πατημενο το πενταλ του φρενου δυνατα...(τσαρουχωμα για να ενεργοποιηθει το abs)
το πατας δυνατα και το αφηνεις,μετα το ξαναπατας δυνατα και το αφηνεις κ.ο.κ...εσυ κρινεις ποσες φορες θα κανεις αυτη την διαδικασια...
απλως στην πιστα δεν εχουμε το συνεχομενο και ασθενες (σε δυναμη) πατημα φρενου...αρα το abs λογικα δεν θα μπει...
πιστευω να σε βοηθησα
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 19 Φεβ - 16:42

elaborus έγραψε:
οντως το grip στην ασφαλτο της πιστας ειναι πολυ ανωτερο απο αυτον που συνανταμε καθημερινα στους δρομους
στην προκειμενη περιπτωση,εδω δεν κρατας πατημενο το πενταλ του φρενου δυνατα...(τσαρουχωμα για να ενεργοποιηθει το abs)
το πατας δυνατα και το αφηνεις,μετα το ξαναπατας δυνατα και το αφηνεις κ.ο.κ...εσυ κρινεις ποσες φορες θα κανεις αυτη την διαδικασια...
απλως στην πιστα δεν εχουμε το συνεχομενο και ασθενες (σε δυναμη) πατημα φρενου...αρα το abs λογικα δεν θα μπει...
πιστευω να σε βοηθησα

Πάντα βοηθάς... thnx!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
StiloDriver
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Δευ 9 Μαρ - 23:45

εσυ θα ξερεις στο τελος ποιο πολλα απο μας
κρηφτε κουβεντες κρυφτε μυστηκα

αμα δε φερεις το σκηλι θα πω στη κυρα σου να μη σε αφησει να τρεξεις χωρις τον ''Ντιντι''
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Τετ 11 Μαρ - 11:48

Αυτό είναι ένα άλλο θέμα...
Πώς πείθουμε την κυρά... Βλέπεις οι Σέρρες έχουν χαμηλό WAF!

Βιβλίο για αυτό φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει ε;
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 12 Μαρ - 6:37

το WAT τι ειναι?...What A Fuck??!!!!! Laughing Laughing Laughing Laughing
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
ioannidis
0-1 rpm
0-1 rpm
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 12 Μαρ - 18:35

elaborus έγραψε:
το WAT τι ειναι?...What A Fuck??!!!!! Laughing Laughing Laughing Laughing

Wife Acceptance Factor...
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
elaborus
0-20 rmp
0-20 rmp
avatar


ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!   Πεμ 12 Μαρ - 23:40

ααααα οκ! cheers bounce
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Οι πρώτες μου απορίες πριν την πίστα!
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
www.FiatRacingTeam.gr :: Πίστες στην Ελλάδα και το εξωτερικό :: Η Πρώτη μου επαφή με την πίστα!-
Μετάβαση σε: